30.6.04

Ostoskärryt

Minulta hajosivat tänään kottikärryt juuri kun olisin tarvinnut niitä. Niitin takapihalta heinikon ja olin juuri työntämässä kottikärryjä paikalle viedäkseni heinät pois kun akseli katkesi. Ei sitä saa korjattua kuin hitsaamalla jos ollenkaan.
Lähdin sitten S-Marketista katsomaan uusia kärryjä tilalle ja ostin viikon ruoat samalla. Uudet kottikärryt olivat kamalan kalliit, ei minulla nyt ole kyllä varaa uusia ostaa. Kassalla minulla sitten välähti kun katselin kun joku pakkasi ostoksiaan takaisin ostoskärryyn. Monet vievät ostoskärryissä ostokset autolle, mutta minäpä vien kärryissä ostokset kotiin asti.
Niin minä sitten lähdin kärryjen kanssa kotiin, ei matkaa ollut kuin pari kilometriä. Joku vanha mummo minulle huusi että "Ei niitä kaupan kärryjä saa kotiin viedä". Sanoin mummolle takaisin että "Sinäkö sen muka päätät? Ei ollut missään kieltokylttejä. Pidä kuule huoli vaan omista asioistasi."
Kotona sitten purin ostokset ja kuskasin heinät ostoskärryssä. Hyvin sujui, vaikka kyllä kottikärryt olisivat olleet paremmat. Ostoskärryjen pyörät olivat vähän huonot pehmeällä maalla. Vaikka toisaalta ostoskärryihin mahtui enemmän heinää kerralla.
Palautan kärryt huomenna, kuskaan samalla niissä tyhjiä tölkkejä lasinkeräykseen.